مقالات

ویژگی های یک کرم ترک پا خوب چیست؟

کرم ترک کف پا

همه‌جا گفته می‌شود، پا قلب دوم ماست. قلب دوم ما همواره در معرض استحکاک با سطح زمین است. علاوه‌برآن پوشیدن همیشگی جوراب و کفش‌ها و تغییرات آب‌وهوا باعث شده اکثراً پوستی ضخیم و زبر داشته باشند.

استفاده از یک کرم ترک پا برای امروزه یک نیاز حیاطی و مهم است. ما در ادامه شما را در انتخاب یک کرم ترک پای خوب راهنمایی می‌کنیم .

اگر شما هم قصد خرید کرم ترک پا را دارید میتوانید از طریق داروخانه‌ی دراگ لند اقدام به انجام این کار کنید.

 یک کرم پای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترک پا علت‌های زیادی دارد، بعضی از این دلایل ممکن است اگزما یا خشکی بیش از اندازه پوست باعث آن شود.

عواملی مانند سرمای زمستان و یا راه‌رفتن بر روی فرش‌ها و موکت‌ها ممکن است، درد زیادی را برای شما به همراه آورده باشد.برای آشنایی با راه های مراقبت و جلوگیری از ترک پا در زمستان بهتر است ابتدا مقاله‌ی مربوطه را مطالعه نمایید و علاوه بر آن از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید این درد را کاهش دهید و یا از عفونت جلوگیری کنید، استفاده از کرم‌های آب‌رسان است. اما هر کرم ویژگی‌های لازم را دارا نیست، برای انتخاب یک کرم باید به ویژگی‌های زیر دقت نمود.

 

خاصیت پوشانندگی قوی

مهم‌ترین ویژگی کرم ترک پا داشتن پوشانندگی قوی است.

این نکته به این دلیل حائز اهمیت است، با پوشیدن جوراب و راه‌رفتن بر روی فرش و موکت به‌سادگی از روی پوست پاک نشود و زندگی روزمره را دچار اختلال نکند.

رطوبت‌رسانی بالا

ترکیبات مرطوب‌کننده قوی مثل AHA که در کرم‌ها وجود دارد، هم‌زمان با ترکیبات عصاره‌های دانه‌های روغنی مثل زیتون، هسته انار، بادام و… هم رطوبت کافی به لایه‌های زیرین می‌رساند و هم کمک شایانی به لایه‌برداری می‌کند.

جذب بالا

کرم پا یک ویژگی مهم باید داشته باشد.

اگر کرم به‌سرعت جذب پا نشود ممکن است هنگام راه‌رفتن به سطوح مختلف برخورد داشته باشد و باعث آزردگی خاطر شما شود. احساس لیزی یا چسبندگی کف پا ممکن است مجدداً باعث بروز خشکی و ترک کف پا شود. پس کرم کف پا باید بدون نیاز داشتن به ماساژ زیاد به‌سرعت جذب پا شود.

حاوی ترکیبات آنتی‌باکتریال

ممکن است پاها به دلیل زخم و سایش تیره شده باشد. برخی از کرم‌های حاوی ترکیبات آنتی‌باکتریال وجود دارد که باعث رفع عوامل باکتریال و جلوگیری از عفونت و ترک‌ها می‌شود .

تمیز نگه‌داشتن و مرطوب نگه‌داشتن پا

لازم است بدانید اگر پای شما پیوسته در جای مرطوب و تمیز باشد از خشکی جلوگیری می‌شود. اگر پاهای خود را پیوسته با شوینده‌های مختلف شست‌وشو می‌دهید، لازم است از کرم‌های آب‌رسان استفاده کنید.

استفاده از کرم‌های پایی که دارای گلیسیرین شیباتر ویتامین E یا جوجوبا هستند، که به شما کمک می‌کنند رطوبت پای خود را حفظ کنید. وجود این ویتامین‌ها باعث رطوبت‌رسانی و آب‌رسانی بسزایی برای شما خواهد بود. همواره افراد زیادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند از مواد طبیعی برای ترک پای خود و بیماری‌های خود استفاده کنند. ما برای این افراد عسل را پیشنهاد می‌کنیم.

عسل با داشتن خاصیت ضدمیکروبی، تأثیر بسیاری در خشکی پا دارد. اگر به دنبال یک ماسکِ بسیار مفید برای پاهای خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم عسل را با روغن بادام مخلوط کرده و یک سرم طبیعی داشته باشید.

خارج‌کردن پوست‌های مرده از پوست

امروزه افراد مبلغ زیادی را برای فیشیال ها و یا لایه‌برداری پوست‌های مرده پا کنار می‌گذارند. یک پای سالم دارای پوست صاف بدون ترک است. مردم خود می‌توانند به‌سادگی در منزل لایه‌برداری پوست‌های مرده را انجام دهند. استفاده از سوهان پا بعد از حمام می‌تواند، یک‌لایه برداری ساده از پاهای شما انجام دهد و پای شمارا جوان و سالم نگه دارد.

پوشیدن جوراب‌هایی با الیاف طبیعی

استفاده از جوراب‌هایی که پای شمارا مرتباً مرطوب نگه می‌دارد ممکن است، سبب ایجاد عفونت‌های قارچی و باکتریایی شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از جوراب‌هایی استفاده کنید که از الیاف طبیعی پنبه و پشم تشکیل شده است. از دیگر خواص استفاده از جوراب‌هایی با الیاف طبیعی پایان‌یافتن بوی بد پا است.

کرم ترک کف پا

مواد تشکیل‌دهنده یک کرم خوب پا

مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های پا با یکدیگر تشابه‌ها و تفاوت‌هایی دارد. این تفاوت‌ها باعث بروز تأثیرات متفاوت بر اثر و قیمت کرم‌های متفاوت دارد. در ادامه مواد مؤثر و مهم کرم‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

آلانتونین

آلانتونین رطوبت پای شما را تأمین می‌کند، و مهم‌ترین اثر درمانی را برای خشکی پای شما را به عهده دارد.

گلیسیرین

دررابطه‌با مواد تشکیل‌دهنده موجود در کرم پا به گلیسیرین اشاره می‌کنیم این ماده باخاصیت مومی خود بامانع ازبین‌رفتن رطوبت و خشکی پا می‌شود.

روغن جوجوبا

این روغن همان‌طور که از اسمش پیداست باعث نرم‌کنندگی و لطافت پوست شما می‌شود، همین‌طور باعث می‌شود پوست رطوبت خود را به‌صورت طولانی‌تری، بر روی پوست حفظ می‌کند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای از مهم‌ترین موادی است که برای عفونت قارچی استفاده می‌شود و خاصیت درمان دارد. این روغن باعث سرعت‌بخشیدن درمان ترک‌های پای شما می‌شود.

سالیسیلیک اسید

این ماده به‌عنوان کاربردی‌ترین لایه‌بردار اثر می‌گذارد. گاهی پوست به‌صورت غیرطبیعی، ضخامتی بیش از اندازه نرمال پوست ایجاد می‌کند که به هایپر کراتوزیس شناخته می‌شود. درمان این عارضه تنها با سالیسیلیک اسید بر طرف می‌شود. این ماده حدود ۶ درصد کرم‌های ترک پا را تشکیل می‌دهد.

آلفا هیدروکسید اسیدها

این ماده در محصولات طبیعی وجود دارد و به‌عنوان عصاره به کرم‌ها اضافه می‌شود که خاصیت ترمیم و لایه‌بردار عمل می‌کند. این محصولات مانند: میوه‌ها، شیرها، و نیشکرها شامل می‌شود.

شی باتر

شی باتر علاوه بر خاصیت آنتی‌اکسیدان قوی که دارد به‌عنوان یک آب‌رسان پر کاربرد در کرم‌های مرطوب‌کننده شناخته می‌شود. علاوه‌برآن خاصیت کشسانی پوست را افزایش می‌دهد که تأثیر آن باعث جوان‌سازی و جلوگیری از پیری و افتادگی پوست است.

لانولین

برای ترک‌های پا اگر ما یک نرم‌کننده قوی بخواهیم نام ببریم، لانولین به‌عنوان پرکاربردترین ماده نام‌برده می‌شود.

 

نکات مهم خرید ترک پا

در بالا با ترکیبات کرم ترک پا آشنا شدید، حال می‌خواهیم ویژگی کرم ترک پا که با پوست شما و بودجه شما همخوانی داشته باشد را برسی کنیم.

حجم کرم ترک پا

خیلی از ما هنگام خرید کرم‌ها تنها به حجم زیاد کرم‌ها توجه می‌کنیم و نسبت به‌تناسب حجم به قیمت بی‌تفاوت رد میبی‌تفاوترم‌های مختلفی با حجم‌ها و برندهای متفاوتی وجود دارد، که باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید خریداری کنید.

قیمت کرم ترک پا

معمولاً قیمت کرم‌های ترک پا در بازار متفاوت است. این قیمت‌های متفاوت بسته به عوامل زیادی مانند ایرانی یا خارجی بودن آنها، حجم، کاربرد، خاصیت درمانی یا مراقبتی بودن و سرعت تأثیر آنها در جذب پوست بستگی دارد. شما باتوجه‌به نیازهای خود می‌توانید کرم موردنظر خود خریداری کنیم.

میزان ترک‌خوردگی پوست

اینکه پوست شما و ترک‌های آن چقدر عمیق و زخمی باشد با کرمی که استفاده می‌کنید رابطه مستقیمی دارد. به طبع شما نمی‌توانید کرمی که برای پوست‌هایی که ترک‌های آن سطحی است، کرم‌هایی با پوشانندگی پوست‌های آسیب‌دیده استفاده کنید.

کرم ترک کف پا

نتیجه گیری

ما تمام تلاشمان را کردیم که نکاتی که برای خرید یک کرم باید بررسی و توجه کنید را به شما یادآوری کنیم امیدواریم پوست‌هایی باطراوت و شاداب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *