مقالات

شامپو بدون سولفات مناسب برای بعد از کراتین مو

شامپو بدون سولفات بعد از کراتین مو

پس از فرایند کراتینه‌شدن مو، استفاده از شامپوی بدون سولفات برای حفظ اثرات مثبت این درمان بسیار مهم است. شامپوی بدون سولفات برای حفظ و طولانی شدن اثر کراتین مو ضروری است. این شامپو با مواد خاص خود موها را تغذیه می‌کند و از آسیب‌های ناشی که ممکن است در اثر سولفات به موها وارد ‌شود، نیز جلوگیری کند. حال برای خرید شامپو ضد سولفات مناسب برای کراتین مو باید به فروشگاهی مراجعه کنید که با ارائه محصولات اورجینال به شما در خرید بهترین و با کیفیت ترین شامپو بدون سولفات کمک می‌کند. دراگ لند (Drugland) به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین قابل اعتماد، محصولات با کیفیت و قابل اعتماد ارائه می‌دهد. بااین‌حال، شما می‌توانید شامپوهای بدون سولفات شناخته شده مناسب کراتین مو را پیدا کنید. باتوجه‌به قابلیت اطمینان و کیفیت دراگ لند، خرید از این فروشگاه اینترنتی می‌تواند گزینه ایده آلی باشد.

توصیه می‌شود قبل از خرید، توصیه‌ها و بازخوردهای محصولات مختلف را به‌دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که محصولات انتخاب شده مطابق با نیازهای خاص شما هستند. در ادامه این مطلب نیز، قصد داریم به بررسی بیشتر کراتین مو و معرفی انواع شامپو بدون سولفات نیز بپردازیم. همراه ما باشید.

کراتین مو چیست؟

کراتین مو، در واقع عملی است که بیشتر افرادی که دارای موهای مجعد و فر هستند، به دنبال آن هستند. چرا که می‌توان به کمک آن، موهای خود را صاف و لخت کنند. نکته‌ای که باید در خصوص کراتین مو بدانید، این است که این روش شیمیایی دائمی نبوده و با توجه به میزان نگهداری هر فرد، ماندگاری آن بین ۳ تا ۶ ماه است. به‌طورکلی، کراتین خود نوعی پروتئین است که در موهای هر فرد به‌صورت طبیعی وجود دارد. این پروتئین نیز سبب شادابی موها شده و کم‌تر موها را دچار آسیب کرده و از مقاومت بسیاری در برابر موها نیز برخوردار است.

علت استفاده از شامپو بدون سولفات بعد از کراتین

همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پس از انجام کراتین مو انجام دهید، این است که از شامپوهای بدون سولفات نیز استفاده کنید. علت استفاده از شامپو بدون سولفات بعد از کراتین، این است که از آن جایی که سولفات از توانایی بسیار بالایی در از بین بردن آلودگی‌های موجود در سر دارد، بنابراین سبب می‌شود که پروتئین موها به طور کامل از بین برود که در نهایت باعث می‌شود تا کوتیکول مو بسیار ضعیف شده و در نتیجه موها بسیار شکننده و آسیب‌پذیر شوند.

در حال حاضر افراد زیادی وجود دارند که در خصوص این ماده و معایب آن، اطلاعات کاملی ندارند. بایستی بدانید که نوع تأثیر آن نیز بسته به جنس موهای هر فرد دارد. به‌طورکلی، استفاده از شامپو بدون سولفات نیز اگر چه قدرت پاک کنندگی آن‌ها بسیار کمتر است، اما از مزایایی برخوردار هستند که عبارت‌اند از:

  • محافظت از رنگ و کراتین موجود در موها
  • عدم ایجاد وزی در موها
  • محافظت از موها در برابر حساسیت‌ها و التهاب پوست سر
  • ایجاد تعادل در چربی طبیعی پوست سر

استفاده از شامپو بدون سولفات بعد از کراتین

انواع شامپوهای مناسب برای کراتین مو

همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد، یکی از بهترین و مهم‌ترین روش‌های مراقبت از موی کراتین شده، استفاده از شامپو بدون سولفات است. اما از آن جایی که شامپوهای بدون سولفات دارای انواع مختلفی در برندهای ایرانی و خارجی هستند، بنابراین تشخیص و انتخاب بهترین شامپو بدون سولفات نیز می‌تواند بسیار دشوار باشد. ازاین‌رو، در ادامه به معرفی انواع شامپوهای مناسب برای کراتین مو نیز می‌پردازیم.

شامپو بدون سولفات لایتنس مدل argan

یکی از بهترین شامپوهای مناسب برای کراتین مو، شامپو بدون سولفات لایتنس مدل argan است که با کیفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. شامپو بدون سولفات آرگان، دارای مواد پروتئینی است که به احیای موها پرداخته و سبب تغذیه و تقویت موها می‌شود. علاوه بر آن، به‌خوبی می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کرده و رشد موها را نیز به دنبال دارد.

لازم است بدانید که شامپو بدون سولفات argan حاوی پارابن و نمک است که می‌تواند از صافی موهای کراتین شده به‌خوبی مراقبت نماید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این شامپو لایتنس، آرگان موجود در آن است که خشکی و وز موها را از بین می‌برد و از ویژگی‌های بسیار خوبی همچون ضد ریزش، تقویت کننده ریشه مو، ضد وز و خشکی مو، ضد موخوره و همچنین حجم دهنده مو است. ازاین‌رو، می‌توانید برای انواع موهایی که کراتین شده‌اند، قابل استفاده است.

شامپو بدون سولفات فولیکا مدل Flashy Blonde

شامپو بدون سولفات فولیکا مدل Flashy Blonde، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان موهای کراتینه شده است. ترکیبات آن آرژنین B، اسید هیالورونیک، ویتامین B۶ و B۳ است و چربی و کثیفی پوست سر و مو را با دقت تمیز می‌کند. همچنین باید بدانید که این شامپو از موها در برابر نور خورشید نیز به‌خوبی محافظت می‌نماید. امروزه از این شامپو، مدل‌های مختلف و متنوعی در بازار عرضه می‌شود. به طوری که اگر موهای شما قبل از انجام کراتین مو رنگ دارند، شامپوهای بدون سولفات مخصوص موهای رنگ شده‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این شامپوها نیز تثبیت کننده رنگ مو هستند.

شامپو بدون سولفات فولیکا مدل Flashy Blonde، از برندهای تخصصی است و توانسته است شامپوهای بدون سولفات برای انواع موهای قرمز، بلوند و قهوه‌ای را تولید کند.

شامپو بدون سولفات فولیکا مدل Flashy Blonde کراتین مو

شامپو بدون سولفات و کراتین نئودرم

می‌دانیم که شستشو درست موها پس از کراتین مو، به‌ویژه موهایی که آسیب دیده‌اند و یا رنگ دارند، کار بسیار سختی بوده و درعین‌حال اهمیت بالایی دارند. ازاین‌رو، تنها انتخاب شامپو بدون سولفات مناسب می‌تواند باعث راحتی این دشواری شود. شامپو بدون سولفات و کراتین نئودرم، از جمله بهترین شوینده‌های مویی است که برای آن دسته از افرادی که دارای موهای خشک و آسیب دیده هستند، مناسب است. در این شامپو، ترکیبات گیاهی و انواع ویتامین‌ها استفاده شده است که می‌توانند به تقویت ریشه مو و ترمیم موها نیز کمک کنند و درخشندگی و همچنین افزایش ضخامت موها را نیز به دنبال داشته باشد. از مزیت‌های شامپو بدون سولفات و کراتین نئودرم، می‌توان به حفظ رطوبت موها، حفظ اسیدیته موها، لطافت بخش و درخشان کننده مو و همچنین ترمیم و تغذیه‌کننده تارهای مو نیز اشاره کرد.

چطور بفهمیم شامپو بدون سولفات است؟

امروزه به دلیل فراوانی عرضه شدن شامپوهای بدون سولفات تقلبی در بازار، خرید کردن به کاری دشوار تبدیل شده است. ازاین‌رو، می‌بایست به‌خوبی قبل از خرید شامپو بدون سولفات به‌خوبی آن را مورد بررسی قرار داده و سپس برای خرید آن اقدام کنید. حال برای تشخیص سولفات در شامپو و شامپو بدون سولفات، به ترکیبات آن‌ها نیز بایستی دقت کنید. معمولاً در شامپو بدون سولفات، از ترکیباتی نظیر سدیم لوریل اتر سولفات، آمونیوم لوریل سولفات، سدیم لوریل سولفات استفاده شده است. در این صورت، در شامپوهایی که حاوی سولفات هستند، این ترکیبات را ندارند.

همچنین اگر پس از استفاده از شامپو بدون سولفات، دچار حساسیت، خشکی پوست و مو، جوش و آکنه، شوره، کم پشت شدن موها، کدر شدن موها و… شدید، باید بدانید که شامپو موردنظر در ترکیبات خود دارای سولفات است.

شامپو بدون سولفات چه تأثیری دارد روی موی کراتین شده؟

اغلب شامپوهایی که در بازار وجود دارد، دارای ماده‌ای به نام سولفات هستند. همان‌طور که می‌دانید سولفات به‌عنوان دشمن اصلی کراتین مو شناخته شده و از قدرت پاک کنندگی بسیار زیادی برخوردار هستند و باعث می‌شود علاوه بر از بین بردن آلودگی‌ها، چربی و روغن پوست سر را نیز از بین ببرند. در این صورت، شامپو بدون سولفات، اگر چه از کف بسیار کمی برخوردار است، اما قدرت آن‌ها برای تمیز کردن موها خوب است و از مشکلات بسیاری نظیر ایجاد وز، ایجاد التهاب و حساسیت نیز جلوگیری می‌کند.

سخن آخر

استفاده از شامپو بدون سولفات بعد از کراتین مو، برای حفظ اثرات مثبت و طولانی مدت این فرآیند بسیار مهم است. این شامپو با ترکیبات مغذی به موها انرژی می‌دهد و از خشکی و آسیب ناشی از سولفات‌ها جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دراگ لند، انواع شامپو بدون سولفات با کیفیت را مشاهده کنید و پس از بررسی نظرات افرادی که قبلا از آن ها استفاده کرده اند، شامپویی را خریداری کنید که بتواند کلیه نیازهای موهایتان را رفع کند و وضعیت موهایتان را بهبود بخشید. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، سپاسگزاریم…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *