مقالات

تأثیر استرس در ریزش مو

تأثیر استرس در ریزش مو

مو در زیبایی افراد تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. در صورتی که می‌خواهید ظاهری زیبا و استایلی شیک داشته باشید باید به‌سلامت و زیبایی موهای خود اهمیت داده و به بهترین شکل از آن‌ها مراقبت کنید. یکی از مشکلاتی که متأسفانه در نتیجه آن مو آسیب‌دیده و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهد استرس است. استرس یکی از سمی‌ترین مشکلات برای بدن بوده و علاوه بر بخش‌های مختلف سیستم بدن، در موها نیز تأثیر می‌گذارد.

به طور مثال اگر استرس داشته باشید ممکن است که موهای شما دوستان عزیز شروع به ریزش کرده و پس از مدتی میزان زیادی از موهای خود را از دست بدهید. اگر می‌خواهید از این مشکل جلوگیری کرده و به طور کامل آن را درمان کنید پیشنهاد می‌شود که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل شما دوستان عزیز را با استرس و تأثیر آن در ریزش مو آشنا کرده و سپس با بررسی روش‌های مختلفی مانند خرید شامپو ضد ریزش، این مشکل را برطرف کنیم. شما دوستان عزیز می‌توانید برای خرید این شامپو از داروخانه آنلاین دراگ لند اقدام کنید. در دراگ لند بهترین و جدیدترین شامپوهای مفید برای مو و پوست سر با قیمت‌های فوق‌العاده به شما دوستان عزیز ارائه شده‌اند.

آیا سلامت روان بر ریزش مو مؤثر است؟

اولین چیزی که باید دررابطه‌با این موضوع با هم بررسی کنیم تأثیر سلامت روان بر ریزش مو است. یکی از مشکلاتی که می‌تواند در ظاهر موهای شما دوستان عزیز تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته و زیبایی آن‌ها را از بین ببرد، مشکلاتی است که موجب به‌هم‌ریختن سلامت روان می‌شوند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سلامت روانی به‌اندازه سلامت جسمی مهم نبوده و تأثیر آن‌چنانی در بدن ندارد؛ اما باید گفت که این موضوع کاملاً اشتباه است.

سلامت روان هر فرد به طور کامل در بدن تأثیر گذاشته و می‌تواند ترشح‌شدن هورمون‌های مختلف را دچار تغییراتی مضر کند. در واقع همان‌طور که یک رژیم غذایی یا سبک زندگی خاص می‌تواند در سلامت بدن تأثیر داشته باشد، سلامت روان نیز در بدن تأثیراتی مهم دارد. در صورتی که استرس زیاد داشته باشید و یکسره پر از اضطراب باشید، موهای شما دوستان عزیز شروع به ریز کرده و حجم موهایتان کم خواهد شد

در صورتی که استرس داشته باشید هورمون‌های بدن دچار اختلال شده و اعصاب شما دوستان عزیز برهم می‌ریزد. درگیرشدن عصب‌های مغذی به افکار استرس‌زا باعث می‌شود تا تنش در مغز زیاد شده و چرخه رشد مو دچار تغییرات می‌شود. در صورتی که فولیکول‌ها در اثر استرس وارد فاز استراحت شوند، رشد مو متوقف شده و ریشه مو آسیب‌های جدی می‌بیند.

استرس و تأثیر آن بر ریزش مو

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مشاهده می‌شود افراد دچار ریزش مو می‌شوند استرس است. در صورتی که بدن در طول روز دچار استرس فراوان شده و اعصاب به‌صورت مداوم درگیر باشد، چرخه رشد مو از بین رفته و فولیکول‌ها نمی‌توانند رشد کنند. اگر برای مدت طولانی فولیکول‌های مو استراحت کنند، پس از مدت‌زمان 3 ماه ریزش مو شروع می‌شود.

در صورتی که استرس و درگیرشدن اعصاب متوقف شود، چرخه رشد به حالت عادی بازگشته و فولیکول‌های مو از فاز استراحت خارج می‌شوند. این موضوع پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی موجب متوقف شدن ریزش مو می‌شود. اگر توجه داشته باشید افرادی که شغل دولتی داشته یا کار آن‌ها به شکلی است که استرس زیادی می‌کشند، ریزش مو داشته و کف سر آن‌ها پس از گذشت چندین سال خالی می‌شود.

اگر شما دوستان عزیز هم شغلی پر از استرس و اعصاب خوردی دارید، باید به دنبال روشی برای تقویت ریشه‌های مو باشید؛ در غیر این صورت موهای شما دوستان عزیز ریخته و زیبایی و جذابیت سر از بین می‌رود. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نکات مهم برای ازبین‌بردن تأثیر استرس بر ریزش مو

برای این که بتوانید به بهترین شکل از ریزش مو در صورت استرس داشتن جلوگیری کنید، پیشنهاد می‌شود که نکات مختلف این موضوع را بررسی کنید. سلامت مو اهمیت زیادی داشته و به همین دلیل مبحث‌های مختلفی برای آن وجود دارد. اگر می‌خواهید به شکلی کامل از ریزش مو جلوگیری کنید، پیشنهاد می‌شود به طور کامل با بخش‌ها و عوارض مختلف استرس و اضطراب در سلامت مو آشنا شوید. مهم‌ترین نکاتی که دررابطه‌با این موضوع وجود دارند عبارت‌اند از:

نکات مهم جهت ازبین‌بردن ریزش مو

  • افسردگی و تأثیر آن بر ریزش مو

یکی از مشکلات اساسی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بی‌افتد بیماری افسردگی است. افسردگی یک بیماری شناخته شده روحی و روانی است که در سلامت بدن بسیار مؤثر است. اگر دررابطه‌با افسردگی تحقیق کرده باشید متوجه شده‌اید که این بیماری می‌تواند موجب لاغری، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن، ایجاد بیماری‌های پوستی و… شود.

به‌طورکلی حدود 3 درصد از افراد دنیا به افسردگی مبتلا می‌شوند؛ این یعنی از هر 100 نفر، 3 نفر از این بیماری خاموش رنج می‌برند. یکی از بدترین عوارضی که برای بیماری افسردگی وجود دارد ریزش مو است. افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا می‌شوند، پس از گذشت مدتی موی آن‌ها دچار ریزش کرده و با ضعف شدیدی روبرو می‌شود.

در برخی از شرایط مو بسیار نازک و شکننده شده که در صورت دست کشیدن روی آن از کف سر جدا می‌شود. آسیب پذیر شدن مو به دلیل بیماری افسردگی دلایل مختلفی دارد. به طور مثال نرسیدن مواد مغذی به مو، میل کمتر به غذاهای مختلف، درگیری عصبی، عوارض داروهای ضد افسردگی و… از مهم‌ترین این دلایل هستند. اگر از بیماری افسردگی رنج می‌برید بهتر است که به فکر روشی برای مراقبت از موهای خود باشید.

  • اضطراب و تأثیر آن بر ریزش مو

از دیگر دلایلی که ممکن است پس از ابتلا به آن دچار ریزش مو شوید، بیماری اضطراب است. برخی از افراد فکر می‌کنند که استرس و اضطراب با هم یکی بوده و به همین دلیل تفاوت خاصی با هم ندارند؛ اما می‌توان به‌جرئت گفت که استرس و اضطراب دوروی یک سکه هستند. اضطراب در واقع یک حالت هیجانی و دلهره است که در نتیجه استرس رخ می‌دهد.

البته شرایطی هم وجود دارد که افراد بدون استرس به اضطراب مبتلا می‌شوند. استرس ممکن است یک دل‌شوره یا حالت عصبی کوتاه‌مدت و خفیف باشد؛ اما اضطراب به‌ندرت از آن شدیدتر بوده و می‌تواند حالت‌های مختلفی را در بدن به وجود بیاورد. در صورتی که زیاد اضطراب داشته باشید و بیش از اندازه دلهره و هیجان در احساسات شما دوستان عزیز وجود داشته باشد، عوارض مختلفی در بدن شما عزیزان دل ایجاد خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین این عوارض ریزش مو است. به‌طورکلی به دلیل ناشی بودن اضطراب از استرس و درگیری شدن عصب‌های مغز در آن، اضطراب می‌تواند تأثیری زیاد در ریزش مو داشته باشد. افرادی که اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند معمولاً ریزش موی بیشتری دارند.

استرس چگونه موجب ریزش مو می‌شود؟

همان‌طور که بارها در بخش‌های قبلی اشاره شد، یکی از مهم‌ترین عوارض استرس ریزش مو است. استرس در دنیای امروز به‌عنوان یک بخش جدانشدنی از زندگی مدرن انسان‌ها تبدیل شده است. در صورتی که انسان بتواند به بهترین شکل استرس خود را کنترل کند، عوارض مختلف این بیماری در بدن از بین می‌رود.

اما سوال اصلی این است که استرس چگونه می‌تواند باعث ریختن موی فرد شود؟ در صورتی که استرس داشته باشید، تغییرات هورمونی مختلفی در بدن شما دوستان عزیز رخ می‌دهد. این تغییرات در رشد مو مؤثر بوده و موجب غیرفعال‌شدن فولیکول‌های مو می‌شوند. در نتیجه این موضوع ریزش مو پس از گذشت 2 الی 3 ماه شروع می‌شود.

عوارض عمومی استرس بر بدن

به‌غیراز ریزش مو، استرس عوارض مختلفی بر بدن دارد. اگر می‌خواهید به طور کامل با این مشکل روحی آشنا شوید بهتر است عوارض آن را به طور کامل بررسی کنید. از مهم‌ترین این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تضعیف‌شدن سیستم ایمنی بدن
  • پیری زودرس
  • اضافه‌وزن و ایجاد مشکلات گوارشی
  • به‌وجودآمدن بیماری‌های قلبی
  • برهم‌زدن چرخه فعالیت‌های روزانه

ریزش مو به دلیل شوک عصبی

شاید تابه‌حال راجع به ریزش ناگهانی مو چیزی شنیده باشید. در برخی از شرایط ممکن است به دلیل واردشدن یک شوک عصبی به بدن، موی سر به طور ناگهانی دچار ریزش کند. این امر می‌تواند به دلیل اتفاقات مختلفی رخ دهد.

به طور مثال اگر یک اتفاق ناگوار برای شما دوستان عزیز رخ دهد، شوکی عصبی به مغز شما عزیزان وارد شده و به‌طورکلی سیستم بدن به هم می‌ریزد. در چنین شرایطی مو دچار ریزش شدید شده و مشکلات مختلفی برای آن رخ می‌دهد. به طور مثال ریختن موی سر به‌صورت سکه‌ای یکی از دلایل این موضوع است.

چگونه ریزش موی ناشی از استرس را متوقف کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که افراد دررابطه‌با ریزش مو ناشی از استرس از ما می‌پرسند این است که چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟ یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای ازبین‌بردن این روند مضر انجام دهید درمان استرس است.

باید سعی کنید با مدیتیشن و مراقبت‌های خاص، استرس و اضطراب را به طور کامل از بین ببرید. این موضوع موجب افزایش آرامش ذهنی می‌شود. از دیگر روش‌هایی که برای این کار وجود دارد استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو است. این شامپوها با تقویت ریشه مو از ریزش آن جلوگیری می‌کنند.

نحوه جلوگیری از ریزش مو

سخن پایانی

یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است برای افراد رخ دهد ریزش مو است. ریزش مو موجب ازبین‌رفتن زیبایی سروصورت شده و در نتیجه آن کف سر از مو خالی می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که مو شروع به ریزش می‌کند، وجود بیماری‌های روحی مانند استرس، اضطراب و افسردگی است.

در این مقاله سعی کردیم به بهترین شکل این بیماری‌ها و تأثیرشان بر سلامت مو را با هم بررسی کنیم. شما دوستان عزیز می‌توانید با کمک داروخانه آنلاین دراگ لند، بهترین شامپوهای تقویت‌کننده مو را تهیه کرده و از ریزش موهای خود جلوگیری کنید.

در نهایت یک از پیشنهاد های مجموعه‌ی دراگ لند برای جلوگیری از ریزش مو استفاده از قرص هیرویت است که میتوانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این قرص مقاله‌ی قرص هیرویت و تاثیر آن در جلوگیری از ریزش مو را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *