مقالات

کاندوم چیست و کاربرد های انواع کاندوم کدام است ؟

کاندوم چیست و انواع آن

کاندوم به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته و بروز عفونت‌های جنسی شناخته شده و به‌واسطه قرار‌گیری روی آلت تناسلی مرد، از انتقال اسپرم به رحم زن بعد از برقراری رابطه جنسی جلوگیری می‌کند. بنابراین با خرید کاندوم و استفاده صحیح و منظم از آن، منجر به محافظت از ناحیه تناسلیِ طرفین در طول رابطه جنسی شده و احتمال انتقال بیماری‌های جنسی مختلف مانند ایدز، سیفیلیس، هپاتیت ب و… نیز کاهش خواهد یافت. انواع کاندوم معمولا از لاتکس یا یک نوع پلاستیک نازک و منعطف ساخته شده و از آنجایی که امکان تنها یک‌بار استفاده از آن وجود دارد، بنابراین روشی ساده و قابل‌اطمینان برای محافظت از سلامتی جنسی افراد به شمار می‌رود. در ادامه متن به معرفی تعدادی از انواع کاندوم‌ و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم:

کاندوم خاردار

کاندوم خاردار که معمولا تحت‌عنوان کاندوم حباب‌دار نیز شناخته می‌شود، نقش موثری در کاهش ریسک ابتلا به عفونت‌های جنسی و بیماری‌های مقاربتی همچون ایدز و همچنین جلوگیری از بارداری ناخواسته ایفا می‌کند. در واقع، به واسطه وجود حباب‌های چسبنده بر روی سطوح خارجی این کاندوم، رانش و پایداری آن افزایش یافته و در نتیجه، طرفین موفق به تجربه حس هیجان و لذت بیشتری از برقراری رابطه جنسی خواهند شد. هرچند قبل از خرید این نوع کاندوم، بهتر است به خوبی از روش استفاده آن نیز اطمینان یابید. عدم آگاهی‌ از این مسئله، احتمال بروز آسیب و مشکلات جنسی همچون عفونت در ناحیه تناسلی و… را افزایش می‌دهد.

 

نمونه کاندوم خاردار

کاندوم زنانه و کاندوم مردانه

کاندوم زنانه که با نام‌های دیگری همچون کاندوم داخلی نیز شناخته می‌شود، قبل از برقراری رابطه جنسی، درون واژن زن قرار داده شده و به عنوان ابزاری موثر جهت جلوگیری از انتقال عفونت، بیماری‌های مقاربتی و پیشگیری از بارداری ناخواسته عمل می‌کند. کاندوم مردانه نیز با قرارگیری بر روی آلت تناسلی مرد، مانع از ورود اسپرم به داخل واژن می‌گردد. نقاط قوت و محدودیت‌های مرتبط با هر کدام از این کاندوم‌ها، انتخاب‌ آنان را به ترجیحات و نیاز‌های جنسی طرفین وابسته می‌کند.

کاندوم پوست بره ( lambskin )

کاندوم پوست بره که معمولا به آن کاندوم غشایی نیز گفته می‌شود، از نوعی غشای نازک که بخشی از روده گوسفند را شکل می‌دهد، ساخته شده است. این بخش را می‌توان به عنوان کیسه‌ای متصل به روده گوسفند معرفی نمود. بنابراین بر خلاف باورهای رایج، ماده اصلی تشکیل‌دهنده این کاندوم، پوست بدن گوسفند نیست! معمولا در فرایند ساخت کاندوم پوست بره، نسبت به رعایت کامل استاندارد‌های بهداشتی و کیفی توجه می‌شود تا در نهایت، محصولی با میزان بازدهی و ایمنی بالا به مشتریان عرضه گردد. استفاده از کاندوم پوست بره، مناسب افرادی ا‌ست که نسبت به لاتکسِ به‌‌کار رفته در انواع دیگر کاندوم‌های موجود در بازار حساسیت بالایی دارند.

کاندوم لاتکس و پلاستیکی/ کاندوم ساده

کاندوم لاتکس یکی از محبوب‌ترین کاندوم‌های موجود در بازار به‌شمار رفته و با توجه به روش مصرف ساده خود، بیشترین میزان تقاضا و خرید از جانب مشتریان را نیز به خود اختصاص داده است. انعطاف‌پذیری و نرمی طبیعی این محصول، منجر به راحتی استفاده از آن می‌شود. این نوع از کاندوم، بدون افزودن هیچگونه ماده شیمیایی یا الکلی و به شکلی کاملا ساده تولید شده و در همین‌راستا از آن تحت‌عنوان کاندوم ساده نیز یاد می‌شود.

کاندوم پلاستیکی به جای لاتکس از مواد پلاستیکی مانند پلی‌اورتان ساخته شده و برای آن دسته از افرادی که نسبت به لاتکس حساسیت دارند یا به‌دنبال راحتی در طی استفاده از کاندوم هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. هرچند با توجه به میزان انعطاف‌پذیری پایین و آسیب‌پذیریِ بالای این نوع از کاندوم، بهتر است در حین استفاده از آن، دقت و حساسیت بالایی اعمال گردد. بنابراین اگر به دنبال یافتن کاندومی بدون لاتکس هستید، بهتر است آموزش استفاده از  کاندوم پلاستیکی را در اولویت قرار داده و سپس اقدام به خرید آن نمایید.

 

کاندوم ساده مردانه

کاندوم روان‌کننده ( لوبریکانت )

کاندوم‌ روان‌کننده، معمولا به واسطه لوبریکانت به‌کار رفته در میان ترکیبات‌ تشکیل‌دهنده‌ خود شناسایی می‌شود. حجم بالای مواد روان‌کننده این‌چنینی، روابط جنسی زوجین را به حس لذت و هیجان بالایی آمیخته می‌کند. همچنین، عدم وجود هرگونه ماده بی‌حس‌کننده در این نوع از کاندوم، موجب شده تا در حین استفاده از آن، هیچگونه بی‌حسی خاصی به آلت تناسلی منتقل نگردد. بنابراین با استفاده صحیح و منظم از کاندوم‌های روان‌کننده، درد ناشی از رابطه جنسی نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

کاندوم طعم‌دار

کاندوم‌ طعم‌دار نوعی از کاندوم‌های موجود در بازار است که به‌‍واسطه طعم‌ میوه‌ای خود ( توت فرنگی، موز، آناناس و…)، شکلات، وانیل و طعم‌های شیرین دیگر شناخته می‌شود. هدف اصلی افزودن چنین طعم‌هایی به این کاندوم، افزایش تولید هورمون تستوسترون و به دنبال آن، میل جنسی طرفین است. بنابراین در صورت استفاده صحیح از کاندوم طعم‌دار، لذت و هیجان بیشتری نیز به رابطه جنسی تزریق خواهد گردید.

 

انواع کاندوم در طعم های مختلف

 

کاندوم تاخیری

کاندوم تاخیری یکی از پر‌مصرف‌ترین انواع کاندوم محسوب شده و هدف اصلیِ خرید و استفاده از آن نیز افزایش زمان مقاربت است. معمولا بسیاری از مردانی که با مشکل زود انزالی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، خرید کاندوم خاردار از داروخانه‌ را در اولویت خود قرار می‌دهند. چرا که مواد حساسیت‌زای موجود در این کاندوم، به عنوان یک بی‌حس‌کننده موضعی عمل نموده و به دنبال آن با بی‌حس کردن سر آلت تناسلی، منجر به ایجاد حساسیت کمتری می‌شوند. از آنجایی که چنین حساسیتی، تاخیر در انزال را به دنبال دارد، بنابراین تجربه جنسی مطلوبی نیز برای طرفین رقم خواهد خورد.

 

کاندوم تاخیری کدکس

کاندوم پوشیده از اسپرم‌کش

کاندوم پوشیده از اسپرم کش، یک نوع کاندوم است که به منظور کاهش ریسک انتقال اسپرم، جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده شیمایی موجود در این کاندوم که تحت‌عنوان اسپرم کش نیز شناخته می‌شود، قادر به کشتن و مهار اسپرم‌ها بوده و به همین‌دلیل، مانع از ورود اسپرم به رحم می‌شود.

کاندوم دهانی ( اورال یا دنتال دم )

کاندوم دهانی که معمولا تحت‌عنوان اورال یا دنتال دم نیز شناخته می‌شود، در حین فعالیت جنسی دهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این‌صورت از دهان، لثه، دندان و زبان فرد در مقابل بیماری‌هایی‌ که به‌واسطه انجام رابطه دهانی شیوع می‌یابند، محافظت می‌کند. بنابراین طرفین با استفاده از چنین کاندومی، قدمی مثبت در راستای محافظت از آلت تناسلی خود برمی‌دارند.

کاندوم ضد‌حساسیت

از آنجایی که کاندوم‌های لاتکسی به مرور زمان منجر به بروز حساسیت در برخی از زنان و مردان می‌شوند، در نتیجه استفاده از کاندومی که از لاتکس خالص تهیه نشده، ریسک ایجاد حساسیت را به حداقل رسانده و به عنوان جایگزینی مناسب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به چنین کاندومی، کاندوم ضد حساسیت گفته می‌شود. در صورت تهیه این کاندوم بعد از برقراری رابطه جنسی، هیچگونه عارضه‌ای همچون درد، التهاب، خارش و… را تجربه نخواهید کرد.

کاندوم برقی

معمولا آن دسته از آقایانی که طول آلت جنسی‌‌شان کوتاه‌تر است، با دشواری‌هایی در طی رابطه جنسی خود مواجه می‌شوند! در همین‌راستا، یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی به آن‌ها، استفاده از کاندوم برقی است. این نوع کاندوم، نخستین بار با هدف بهبود رابطه جنسی و همچنین طولانی‌تر شدن زمان آن، تولید و روانه بازار شده است. کاندوم برقی، دور آلت مرد را فرا گرفته و به واسطه ایجاد لرزش و تکان‌های مکرر و ریز، به افزایش لذت جنسی طرفین نیز کمک بسیاری می‌کند.

 

نمونه هایی از کاندوم برقی

 

کاندوم فضایی

کاندوم فضایی معمولا به واسطه شکل عجیب و در عین‌حال متفاوت خود شناخته می‌شود. از آنجایی که استفاده از این کاندوم، منجر به افزایش جریان خون در حین مقاربت می‌گردد، بنابراین انزال نیز به تاخیر افتاده و در نهایت لذت ناشی از برقراری رابطه جنسی نیز به چندین برابر افزایش می‌یابد. با استفاده از چنین کاندومی، تحریک نقاط حساس بدن زن به خوبی صورت گرفته و در نتیجه نیز ارگاسم کامل را تجربه می‌کند. یکی از نکاتی که حتی مشاورین فروشگاه‌های اینترنتیِ فروش محصولات جنسی نیز به آن اشاره می‌کنند، این است که استفاده از این کاندوم‌، عوارض خاصی را به دنبال نخواهد داشت. یکی از مزایای خرید کاندوم از این‌قبیل فروشگاه‌ها این است که گزینه‌هایی همچون ارسال محرمانه را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

انواع کاندوم فضایی

 

کاندوم عروسکی

کاندوم‌ عروسکی به دلیل اشکال و طرح‌های کارتونی خود و همچنین برجستگی‌های زیاد، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. از آنجایی که رنگ‌های استفاده شده در این نوع کاندوم، به شدت تند و تحریک‌کننده هستند، بنابراین به‌واسطه استفاده از آن، لذت ناشی از مقاربت نیز افزایش می‌یابد. برخی از افراد معتقدند که این نوع از کاندوم‌ به برقراری صمیمیت و فضای مفرح میان زوجین کمک بسیاری نموده و از ایجاد یکنواختی در طول رابطه جنسی نیز جلوگیری می‌کند.

 

کاندوم عروسکی در انواع مختلف

 

کاندوم انگشتی

کاندوم انگشتی، متشکل از مواد نرم و در عین‌حال منعطفی‌ست که توانایی پوشاندن انگشت تا نوک آن را در خود دارد. بنابراین استفاده از آن به افرادی که نسبت به جلوگیری از بروز عفونت‌های مقاربتی حساسیت بسیاری دارند، توصیه می‌شود. به همین‌دلیل بهتر است، قبل از استفاده از انگشت خود در حین رابطه جنسی و برای محافظت بیشتر، کاندوم انگشتی بپوشید.

 

کاندوم های انگشتی در انواع مختلف

 

میزان اثرگذاری کاندوم چقدر است؟

کاندوم تاثیر قابل‌توجهی در پیشگیری از بارداری ناخواسته و همچنین انتقال بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز، سیفیلیس، هپاتیت ب، ژنیتال وارت، هرپس و… دارد. با این حال، اثربخشی مطلوب آن در گروی استفاده صحیح و منظم زوجین است. بررسی‌های انجام شده در این زمینه، رابطه مستقیم میان استفاده از کاندوم را با کاهش نرخ بارداری اثبات می‌سازند. استفاده از کاندوم‌های مردانه و زنانه نیز شانس جلوگیری 98% را به زوجین می‌دهند.

آموزش استفاده از کاندوم

از آنجایی که کاندوم به عنوان یکی از روش‌های موثر و امن در جلوگیری از بارداری ناخواسته و انتقال بیماری‌های مقاربتی شناخته می‌شود، پس بهتر است قبل از استفاده از آن، آموزش‌های مرتبط با روش مصرف صحیحش را فرا بگیرید. در این‌صورت، خطر ابتلا به مشکلات و بیماری‌های مختلف را هم کاهش خواهید داد. بنابراین در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون آموزش استفاده از کاندوم مردانه و زنانه می‌پردازیم.

آموزش استفاده از کاندوم مردانه

جهت رعایت بهداشت شخصی، قبل از استفاده از کاندوم بهتر است، دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید. بعد از آن نیز به آرامی، کاندوم را از پوشش مخصوصش خارج کنید. سپس کاندوم را بر روی سر آلت تناسلی‌تان قرار دهید. اگر نوک کاندوم میان انگشت شست و اشاره‌تان قرار داده شود، به رهایی هوای ذخیره شده در قسمت کلاهک آن کمک خواهید کرد. در مرحله بعد، کاندوم قرار گرفته بر روی آلت تناسلی را باز کرده و آن را به سمت پایین بکشید. بعد از اتمام رابطه جنسی‌، اگر متوجه سفت شدن آلت تناسلی‌تان شدید، بهتر است قسمت بالای کاندوم را نگه داشته و در حالی که آن را در سر جای خود قرار داده‌اید، به سمت پایین هدایتش کنید. در نهایت نیز با احتیاط کاندوم را خارج ساخته و به داخل سطل زباله‌ بیندازید.

آموزش استفاده از کاندوم زنانه

جهت استفاده صحیح از کاندوم زنانه، ابتدا از تمیزی‌ دست‌هایتان اطمینان یافته و سپس آن را به آرامی از بسته‌بندی‌اش خارج سازید. در مرحله بعد با نگه داشتنِ بسته کاندوم با دو انگشت خود، آن را به داخل واژن هدایت کنید. این کار باید تا زمانی که کاندوم بر روی دهانه رحم جایگزین شود، ادامه یابد. به نحوی که قسمت بیرونی و حلقه بیرونی کاندوم، در قسمت خارج از واژن باقی مانده و اطراف قسمت خارجی آن را نیز به خوبی احاطه سازند. یکی از نکات جالب ‌در رابطه با کاندوم‌ زنانه این است که می‌توان از آن به صورت نشسته، ایستاده یا حتی خوابیده نیز استفاده کرد.

 

استفاده صحیح از کاندوم زنانه

 

نکات مهم در استفاده از کاندوم

یکی از مهم‌ترین نکات در استفاده از کاندوم که البته به طور مداوم نیز به خریداران مختلف توصیه می‌شود، این است که کاندومی مطابق با آلت تناسلی‌شان را انتخاب کرده و البته برای اطلاع از شیوه درست استفاده از آن، از سایت‌های اینترنتی مختلف کمک بگیرند. چنین وب‌سایت‌هایی معمولا علاوه بر ارائه اطلاعات مفید پیرامون کاندوم، به فروش آن نیز مشغول بوده و بعد از سفارش مشتری، تحویل فوری‌اش را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند.

به هیچ‌عنوان به سراغ کاندوم‌هایی با تاریخ انقضای گذشته یا یک بار استفاده شده نروید. چرا که با این کار خود، خطر ابتلا به انواع عفونت و بیماری‌های مقاربتی را افزایش خواهید داد. بعد از اتمام رابطه جنسی‌تان نیز به آرامی کاندوم را خارج کرده و اگر قرار نیست، بلافاصله بعد از خرید از آن استفاده داشته باشید، پس در فضایی به دور از نور خورشید از آن نگهداری کنید.

مزایای استفاده از کاندوم

استفاده صحیح و منظم از کاندوم، مزایای بسیاری را به دنبال دارد. به عنوان‌مثال خطر ابتلا و انتقال بیماری‌های مقاربتی مختلف همچون ایدز، سیفیلیس و… را کاهش می‌دهد. همچنین کاندوم به عنوان یکی از ایمن‌ترین و موثرترین راه‌های موجود برای پیشگیری از بارداری ناخواسته نیز شناخته می‌شود. از دیگر مزایای کاندوم، راحتی خرید و دسترسی راحت تمامی افراد به آن است. جالب است که حتی به صورت اینترنتی نیز می‌توانید، اقدام به تهیه کاندوم مورد نظرتان کنید. علاوه بر آن، برای خرید و استفاده از آن، نیاز به صرف هزینه گزافی نداشته و حتی در مقایسه با سایر روش‌های پیشگیری از بارداری نیز می‌توان از آن به عنوان روشی اقتصادی نام برد. معمولا بسیاری از افراد حتی بدون فرا گرفتن آموزش‌های موجود در سایت‌های آنلاین نیز به سادگی از آن استفاده می‌کنند.

معایب استفاده از کاندوم

در کنار مزایای استفاده و خرید از کاندوم؛ بهتر است به معایب آن نیز اشاره کنیم. اگر به درستی از کاندوم استفاده نکنید، سریعا پاره شده و در این‌صورت نیز احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونتی و مقاربتی را قوت خواهید بخشید. معمولا بدن برخی از افراد نسبت به لاتکس و یا دیگر مواد شیمایی به کار رفته در کاندوم حساسیت نشان داده و به همین‌دلیل، تورم و عفونت و خارش نیز به سراغ‌شان می‌آید. در برخی از مواقع، استفاده از کاندوم منجر به کاهش کیفیت رابطه جنسی یا کند شدن عملکرد طرفین نیز می‌گردد. جهت رضایت بیشترتان، بهتر است در حین خرید کاندوم به این نکات نیز توجه داشته باشید.

بهترین کاندوم کدام است؟

با کمی جست‌و‌جو انواع کاندوم‌های تولید شده توسط برند‌های مختلف را خواهید یافت. به همین‌دلیل برای خرید کاندوم، گزینه‌های متنوعی پیش‌روی مشتریان قرار دارند. بسیاری از افراد، برند چینی کدکس را با توجه به استفاده آن از مواد طبیعی و ضد حساسیت، به عنوان بهترین برند تولید‌کننده کاندوم می‌شناسند. خاصیت ضد ارتجاعی کاندوم‌های متعلق به این برند، از دیگر نکاتی‌ست که میزان خرید آن از جانب مشتریان را افزایش می‌دهد. کاپوت، از دیگر برند‌های فعال در زمینه تولید کاندوم است که به واسطه استفاده از فناوری‌های نوین در فرایند ساخت محصولات خود، باکیفیت‌ترین کاندوم‌ها را تولید و روانه بازار نموده است.

کلایمکس یک برند ایرانی و معتبر است که سال‌هاست در زمینه تولید انواع کاندوم فعالیت دارد و به واسطه فعالیت آمیخته با کیفیت خود، تحولی شگرف را در دنیای تولید محصولات جنسی پدید آورده است. از دیگر برند‌های پرفروش در زمینه تولید کاندوم، می‌توان به برند دورکس اشاره کرد. با توجه به این که این برند، کاندوم‌های خود را با هدف جلوگیری از مشکلات مربوط به زود انزالی تهیه می‌کند، به همین دلیل بسیاری از افرادی که به دنبال خرید کاندوم تاخیری هستند، به این برند و محصولات آن توجه ویژه‌ای دارند.

سایزبندی کاندوم ها به چه شکل است؟

کاندوم‌ها با سایزبندی خاصی تولید می‌شوند. به عنوان‌مثال سایز S کاندوم دارای عرض 4.45 و طول 16 سانتی متر است. سایز M به کاندوم‌هایی با عرض 5.08 و طول 20.01 اشاره دارد. آن دسته از کاندوم‌هایی که با سایز L تولید می‌شوند، عرضی در حدود 5.39 و طول 20.01 دارند. XI نیز از دیگر انواع سایزبندی کاندوم به شمار می‌رود که با عرض 5.72 و طول 20.57 تولید می‌شود.

عوارض استفاده از کاندوم چیست؟

معمولا استفاده صحیح از کاندوم به نتایجی همچون جلوگیری از بارداری ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی منتهی می‌شود اما در برخی از مواقع نیز ممکن است، عده‌ای از افراد شاهد بروز عوارض ناشی از خرید و استفاده از کاندوم باشد. به عنوان‌مثال حساسیت به لاتکسِ موجود در برخی از انواع کاندوم، ممکن است منجر به خارش، قرمزی و تورم گردد. برخی نیز بر این باورند که استفاده از کاندوم، کیفیت رابطه جنسی را کاهش داده و حتی منجر به عدم راحتی در طی آن و خشکی ناحیه تناسلی می‌گردد. در واقع اگر با شیوه استفاده از کاندوم آشنا نباشید، سریعا پاره شده و شما را وادار به تهیه نوعی دیگر از آن خواهد کرد!

چرا کاندوم در طول رابطه جنسی پاره می‌‌شود؟

اصلی‌ترین دلیل پارگی کاندوم در طول رابطه جنسی با عدم استفاده صحیح از آن ارتباط تنگاتنگی دارد. اگر اقدام به تهیه کاندومی با سایز نامناسب کنید؛ یا از آن بدون ایجاد فضای کافی در ناحیه تناسلی‌تان استفاده داشته باشید؛ اگر به سراغ کاندومی قدیمی یا منقضی شده بروید یا از آن در محیطی با دمای بسیار بالا یا پایین نگه‌داری کنید؛ اگر از انتخاب برند‌های معتبر غافل شوید؛ آنگاه کاندوم خریداری شده‌تان پاره شده و مشکلات و چالش‌های متعددی برای شما پدید خواهند آمد. همچنین، برخی از ویژگی‌های دیگر مانند ضخامت، اندازه، ماده سازنده کاندوم و… نیز می‌تواند در پارگی آن موثر باشند.

کاندوم برای پیشگیری از چه بیماری‌هایی مناسب است؟

استفاده درست از کاندوم منجر به محافظت از بدنتان در مقابل بیماری‌های مقاربتی مختلف می‌گردد. کاندوم توانایی پیشگیری از بیماری‌هایی همچون ایدز، هپاتیت، سوزاک، کلامیدیا و… را در خود دارد. در واقع به همین‌دلیل است که بسیاری از افراد، به دنبال خرید کاندوم مناسب خود هستند تا به این‌صورت، میزان ایمنی بدنشان را به چندین برابر افزایش دهند. اگر قصد دارید کاندوم مورد نظرتان را به صورت اینترنتی تهیه کنید، بهتر است فروشگاه‌های معتبر در این زمینه را انتخاب کنید. در این‌صورت، علاوه بر رضایت نهایی‌ از خرید کاندوم، از آپشن‌های مفیدی همچون ارسال فوری آن نیز بهره‌مند خواهید شد.

خرید کاندوم؛ راهی ساده برای محافظت از بدن!

به طور کلی، کاندوم یکی از ایمن‌ترین راه‌های موجود در محافظت از بدن در مقابل بیماری‌های مقاربتی و همچنین پیشگیری از بارداری ناخواسته است. هرچند بهتر است در انتخاب کاندوم، شرایط و نیاز‌های خود را نیز به خوبی در نظر گرفته و ویژگی‌هایی همچون اندازه، میزان لوبریکانت، سایز، قیمت و…. را به‌خوبی مورد بررسی و ارزیابی‌تان قرار دهید. بنابراین خرید کاندوم به شما کمک می‌کند تا یک رابطه جنسی ایمن، آسان و پر از لذت را تجربه کنید. اگر فروشگاه‌های معتبر و مناسبی را برای خرید کاندوم برگزینید، از مزایایی همچون ارسال سریع آن نیز بهره‌مند خواهید شد.

اگر همچنان در رابطه با خرید این وسیله‌ی مراقبت بهداشتی اطمینان ندارید بهتر است مقاله‌ی راهنمای خرید را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 17 =